کتاب قانون جذب، اثر مرکب، 48 قانون قدرت و بسیاری کتاب دیگر، چگونه توانستند انسان‌های زیادی را متحول کنند و برای‌شان زندگی جدیدی بسازند؟ آن‌ها از چه چیزی حرف می‌زنند؟ برای فهمیدن پاسخ این پرسش، کافی‌است در این متن همراه ما باشید چون می‌خواهیم پاسخ روشنی به آن بدهیم.

کتاب

روان‌شناسی چه کتاب‌هایی را شامل می‌شود؟

کتاب‌هایی که به حوزه روان انسان مربوط می‌شوند در این دسته قرار می‌گیرند اما این به معنی آن نیست که نویسندگان این دسته روان‌شناس هستند. افراد مختلف می‌توانند در این زمینه کتاب بنویسند کمااینکه چنین کاری کرده‌اند و موفق هم بوده‌اند. حوزه روان‌شناسی یکی از حوزه‌های پرفروش کتاب در سراسر دنیا محسوب می‌شود و در کنار ژانر موفقیت فردی از موفق‌ترین حوزه‌های غیرداستانی به‌حساب می‌آید.

بهترین کتاب‌های روان‌شناسی

کتاب روان‌شناسی خوب در دنیا کم نیست، کتاب روان‌شناسی شاهکار کم است. از بهترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب قانون جذب
  • کتاب انسان در جست‌وجوی معنا
  • کتاب اثر مرکب
  • کتاب 48 قانون قدرت
  • کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
  • کتاب معجزه شکرگذاری

در ادامه همراه ما باشید تا این کتاب‌ها را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم که از چه حرف میزنند.

کتاب قانون جذب از مایکل لوسیر

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی از مایکل لوسیر بوده که کتاب قانون جذب هم نام دارد. ایده این کتاب خیلی ساده است و همه ما در زندگی آن را تجربه کرده‌ایم. اینکه ما به هرچیزی که فکر می‌کنیم آن را جذب خود خواهیم کرد. کتاب تمام تلاشش را می‌کند تا این مفهوم را توضیح دهد و برای آن، مثال‌های مختلف و دستورالعمل‌هایی ذکر کند.

این کتاب جادویی توانسته زندگی بسیاری از افراد را به‌کل متحول کند. به‌شکلی که آن‌ها بدشانسی و خوش‌شانسی را فراموش کرده‌اند و حالا به این باور رسیده‌اند که تنها فکر آن‌هاست که می‌تواند چیزهای مختلف را جذب کند. از ماندگارترین جمله این کتاب باید به جمله زیر اشاره کرد:

"فاصله بین حس‌ و حال شما و حس‌وحال کسی دیگر برابر است با میزان مقاومتی (منفی) که وقتی در کنار آن‌ها هستند، احساس می‌کنید."

بهترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی: متحول شوید!

کتاب انسان در جست‌وجوی معنا از ویکتور فرانکل

انسان از بدو اینکه خودش را شناخته و تلاش کرده تا زنده بماند با یک چیز در زندگی خود درگیر بوده است. آن هم این است که چرا زندگی می‌کند؟ هرکسی به این سوال پاسخ مورد نظر خودش را داده اما این بحران، بحران معنای انسان است. انسانی که نمی‌داند زندگی‌اش چه معنایی دارد و چطور باید به آن‌ معنی بدهد یا اصلا معنایی وجود دارد؟ نویسنده این کتاب داستان تلخ و سرگذشت سخت زندگی خود را روایت می‌کند.

زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، سپس پایان جنگ و رهایی از سایه وحشتناک آن. فرانکل در اردوگاهی زندگی می‌کرد که از هر 28 نفر تنها 1 نفر زنده می‌ماند. بقیه یا کشته می‌شدند یا خودکشی می‌کردند. او فهمید افرادی که زنده مانده‌اند لزوما قوی، سالم یا باهوش نیستند. آن‌ها فقط معنایی برای زندگی خود دارند.

کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

خبر موفقیت همانند یک بادکنک پر از باد است. زمانی که می‌ترکد همه را خبردار می‌کند اما هیچ‌کس نمی‌داند که پشت آن صدای مهیب چه نفس‌نفس‌زدن‌هایی بوده بادکنک را باد کرده است. اثر مرکب تلاش می‌کند تا به شما بیاموزد، چگونه با هزینه‌های اندک بتوانید بیشترین نتیجه را بگیرید.

این کتاب نیز توانسته جوایز عناوین پرفروش را درو کند و در کنار کتاب قانون جذب یکی از پرفروش‌ترین‌ها در ادوار مختلف باشد. از جملات ماندگار کتاب اثر مرکب باید به جمله زیر اشاره کرد:

"محرک‌ترین انتخاب‌ها، آن‌هایی هستند که با آن‌چه به‌عنوان هدف برای خود برمی‌گزینید و با ارزش‌های متعالی شما مطابقت داشته باشند. باید چیزی را بخواهید و بدانید چرا آن را می‌خواهید؛ در غیر این صورت به‌راحتی جا می‌زنید."

کتاب 48 قانون قدرت از رابرت گرین

تمام کسانی که می‌خواهند در زندگی قدرت را تجربه کنند و فردی قدرتمند باشند، می‌توانند از این کتاب مهم کمک بگیرند. این کتاب با 48 اصل خود خیلی زود توانست در سطح جهان محبوب شود و طرفداران زیادی هم برای خود دست‌وپا کند.

نویسنده این کتاب یعنی گرین این قوانین را از زندگی زنان و مردان قدرتمند استخراج کرده و در یک مجموعه گرد هم آورده است. این کتاب خیلی ساده پیش می‌رود. شما با رعایت قانون قدرت کسب می‌کنید و در مواردی با سرپیچی از قانون طرف‌تان را شکست خواهید داد. این کتاب فوق‌العاده 48 فصل دارد که هر فصل به یک قانون می‌پردازد.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ و جنت اس. کلونسو

اگر در زندگی خود احساس کمبودی می‌کنید یا می‌خواهید قسمت‌هایی از شخصیت‌تان را که فکر می‌کنید، ناقص است پر کنید این کتاب مخصوص شماست. نویسنده این کتاب تله‌های زندگی را یکی‌یکی به شما می‌شناسد و اول از همه شما را مطمئن می‌کند که گرفتار آن تله هستید یا خیر.

سپس شما را ترغیب به پذیرش خواهد کرد و کمک می‌کند تا بتوانید از این تله‌ها به‌آرامی خارج شوید. از ماندگارترین جملات کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید باید به جمله زیر اشاره کرد:

"همان‌طور که برای تغییرکردن تلاش می‌کنید، تشخیص‌دادن و فهمیدن هر ذره از این فرآیند از اهمیت برخوردار است."

کتاب معجزه شکرگذاری از راندا برن

راندا برن توانسته به‌کمک این کتاب افراد زیادی را از تاریکی زندگی‌شان بیرون بیاورد. یکی از مشهورترین افراد ایرانی که خودش عنوان کرد به‌کمک این کتاب توانسته مسیر زندگی خود را پیدا کند، نصرالله رادش بازیگر ایرانی است.

این کتاب برای اولین‌بار در سال 2006 منتشر شد و از همان سال در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. این کتاب شکرگذاری را در حد یک معجزه موثر و مقدس می‌داند و معتقد است که می‌تواند خیلی از چیزها را در زندگی ما تغییر دهد.

بهترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی: متحول شوید!

جمع‌بندی

کتاب قانون جذب، معجزه شکرگذاری و دیگر مواردی که ما به شما معرفی کردیم، همگی در فیدیبو قابل مطالعه هستند. این کتاب‌ها از پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه محسوب می‌شوند و افراد زیادی تا به امروز آن‌ها را مطالعه کرده‌اند.

شما نیز می‌توانید به جمع چنین افرادی بپیوندید. فیدیبو چنین امکانی را برای شما فراهم خواهد کرد. از شما ممنونیم که تا انتهای این مطالب همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

کد خبر 870866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha